Bouw Buro Thieme

Jan_ThiemeAls Bouwkundig Projectleider heb ik meegewerkt aan de realisatie van diverse projecten. Het betrof hier projecten in woningbouw, industriebouw, utiliteitsbouw, renovatie, restauratie, onderhoud, klachten afwikkeling, etc. variërend van enkele tonnen tot 20 miljoen euro. Verder heb ik ervaring opgedaan in het geven van presentaties en in met meedraaien in bouw en ontwikkelingsteams.
Middels Bouw Buro Thieme kan ik mijn jarenlange ervaring direct inzetten voor opdrachtgevers. Of dat nu voor een klein gedeelte van het bouwproces is of voor een compleet nieuwbouwtraject van initiatief tot nazorg.

Ook voor de uitvoering en advies van nieuwbouw, verbouw en kleinere klussen ben ik beschikbaar.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Verantwoordelijke voor de uitvoering van de toebedeelde projecten.
  • Opzetten, samenstellen en motiveren van projectteam.
  • Dagelijkse aansturing en begeleiding van de projectteams bestaande uit werkvoorbereiders en uitvoerders.
  • Het houden van bouwtoezicht (opzichter).
  • Opleveringsrapporten samenstellen.
  • Overleg voeren en afspraken maken met de opdrachtgever, architect, constructeurs, neven aannemers, nutsbedrijven, overheden en overige belanghebbenden.
  • Opstellen en bewaken van overall- en detail planningen.
  • Opstellen van gegevens behoefte schema’s.
  • Project risico’s signaleren en inschatten.
  • Kwaliteitsplan opzetten en bewaken conform ISO procedures.
  • V&G-plan opzetten, beheren en bewaken van de veiligheid.
  • Bouwvergaderingen, werkoverleg, coördinatie vergaderingen voorzitten en verslag leggen hiervan.
  • Voortgang en financiële rapportage verstrekken aan directie.
  • Project bewaken op, budget, planning, opdracht en kwaliteit.
  • Ingrijpen bij afwijkingen door deze vast te leggen en uitvoeren van corrigerende maatregelen.
  • Meerwerk; signaleren, motiveren, vastleggen, afprijzen, en opdracht van de opdrachtgever verkrijgen.
  • Extra wensen van opdrachtgevers omzetten in gerichte prijs aanbiedingen en aanvullende of vervolg opdrachten.
  • Opstellen van facturatie schema en bewaken hiervan.
  • Afhandelen van garantie en klacht meldingen.
  • Inkoop en contract vorming met onderaannemers en leveranciers.
  • Bedrijfsbeleid en doelstellingen van de organisatie uitdragen zowel intern als extern.

Resultaten

Goede gerealiseerde projecten op het gebied van; planning, financiën, kwaliteit en deugdelijk werk, veiligheid en tevreden opdrachtgevers.